Styczeń

TYSKIE ZIMOWE PAPROCANY – 31.01.2019

W czwartkowe przedpołudnie naszła nas myśl, aby fajną pogodę spożytkować nieco aktywnie. Ze względu na wolny czas wybraliśmy za cel jez. Paprocany w Tychach. Trasa niezbyt długa, więc powinniśmy się wyrobić przed zmrokiem.

Napełniliśmy termosy gorącą herbatą, wzięliśmy apteczki, podgrzewacze, batony i drogę. Świeżo wymienione opony z grubszym bieżnikiem świetnie trzymał się ubitego śniegu i lodowych kolein.

Jechaliśmy głównie lasami, przez Wyry, Sowiniec, Gostyń Pomnik i wyjechaliśmy na Żwakowie.  Potem przez las na jez. Paprocańskie. Objechaliśmy je 2 x w poszukiwaniu stempli do książeczki, nigdzie nad jeziorem nie było pieczątek. Wróciliśmy więc do zameczku myśliwskiego na małe co nieco, ale jak się okazało jest nowy właściciel i nie ma pieczątki. Dopiero jadąc przez okoliczne osiedle dostaliśmy pieczątkę w barze. Potem zajechaliśmy na przejazd kolejowy na Żwakowie, gdzie wjechaliśmy do lasu, a stamtąd trzymając się kolein wyjechaliśmy we Wyrach.

Powoli się ściemniało i jedyny nasz błąd w wybraniu się na rowerową jazdę to brak dodatkowego oświetlenia, ale od domu dzieliło nas tylko kilka kilometrów. Na szczęście tylne światło działało. Zaś jadąc asfaltem z górki nie można było przyśpieszyć, gdyż przerzutki pomarzły i nie można było zmienić biegu. Więc  powolutku dojechaliśmy do garażu odstawiając nasze bryki.

XX ROWEROWY RAJD NOWOROCZNY – GOSTYŃ 1.01.2019

Pierwszy dzień Nowego Roku i pierwszy rowerowy wyjazd na spotkanie z rowerzystami przy ognisku na Gostynii, które organizuje nasz klub KTR Mikoło we współpracy z KTK Gronie i Komisją Turystyki Kolarskiej przy O/PTTK w Mikołowie .
Aby przygotować miejsce na ognisko i przynieść trochę drzewa z lasu, o godz. 12.00 4 – osobowa grupa z KTR Mikoło pojechała na miejsce spotkania. Zanim zjawili się wszyscy rowerzyści rozpaliliśmy ognisko.

Pod pomnik powoli zjeżdżali się rowerzyściwitani osobiście przez Elżbietę Uranek , która rozdawała naklejki zrobione na tę okoliczność. Wszyscy przyjeżdżający składali sobie nawzajem życzenia noworoczne.
Pod pomnikiem po przeliczeniu było 120 rowerzystów: osoby niezrzeszone jak i kluby rowerowe m.in.
KTR MIKOŁO

WANDRUS ŻORY
TOWARZYSTWO TURYSTYKI AKTYWNEJ BIERUŃ

STOWARZYSZENIE MIŁOŚNIKÓW TURYSTYKI ROWEROWEJ ŁAZISKA GÓRNE

Przed zrobieniem wspólnego zdjęcia pod pomnikiem, prezes KTK Gronie w imieniu organizatorów złożył wszystkim życzenia i podziękował za tak liczne przybycie, że mimo wietrznej pogody i zapowiadanych opadów deszczów udało się spotkać po raz 20.
Po upieczeniu kiełbasek, zrobieniu zdjęć powoli rowerzyści się rozjeżdżali do domów, bo zerwał się wiatr i zaczął padać deszcz. I ten oto sposób aktywnie zaczęliśmy ten Nowy 2019 Rok.