Marzec

Topienie Marzanny na Gichcie – 30.03.2019

Sobota ostatni dzień marca, fantastyczna pogoda – słonecznie prawie bezwietrznie. Spotkaliśmy się w szóstkę na skrzyżowaniu przy Hucie Łaziska, kolejny dołączył do nas na Zawiści, kontynuowaliśmy swoją jazdę drogą DK81, aż na rynek w Żorach.

Z rynku poprowadzili nas  przodownicy z Wandrusa przez Szczejkowice i Palowice i Pojezierze Palowickie do Parku Piaskownia w Żorach. Na mecie spotkaliśmy resztę naszej ekipy w sumie było nas 17 osób. Po zapisach odebraliśmy kiełbaskę z chlebem i gorący napój, do wyboru kawa lub herbata. Międzyczasie odbywały się różne konkurencje, najważniejszą z nich był konkurs na Najpiękniejszą Marzannę. Z naszego grona 2 Marzanny stanęły do konkursu. Jednak i tak wszystkie spłonęły na stosie, a tu już żadna nie miała szans.

Po konkursach zrobiliśmy sobie kilka grupowych zdjęć i udaliśmy się w drogę powrotną przez las. Na asfaltową drogę wyjechaliśmy dopiero w Palowicach, potem kierowaliśmy się na Orzesze Zawadę, aby przez Pasieki wrócić do Łazisk Górnych. Komu było mało kilometrów to sobie jeszcze pojechał dokręcić, a nam wyszło ok. 60 km.

Topienie Marzanny w Tworogu Małym – 24.03.2019

24.03.2019 niedziela, kolejna okazja aby wybrać się na rowerze większą grupą, bo Huzy Gliwice przy okazji Topienia Marzanny jako pierwsi wiosenną porą otwierają sezon kolarski.

Mając na uwadze, że spotkanie jest w Tworogu Małym oddalonym od Łazisk Średnich 40 km, wyjechaliśmy spod KIA MOTORS na Ameryce o 8:30. Nie czekając długo na spóźnialskich nasza czwórka ruszyła w drogę. Jadąc przez Mokre – Paniowy – Chudów – Przyszowice – Bojków dogoniła nas 2-ka kolegów. Przejeżdżając potem przez Żernicę zabraliśmy Krista, który na nas czekał na stacji benzynowej. Teraz już 6 -ciu wspaniałych i Ja pojechaliśmy przez Sośnicowice do Tworoga Małego na OSP.
Gdy przyjechaliśmy Marek wystawił naszą klubową Marzannę do konkursu. Na miejscu spotkaliśmy kilku sympatyków naszego klubu i sporo znajomych. W sumie rowerzystów na miejscu było niecałe 300.
Po upieczeniu kiełbasek przez większość naszej grupy rozpoczął się konkurs na Marzanny. Nasza Marzanna nie zajęła I miejsca, ale i tak kolega Marek dostał puchar jako wyróżnienie za włożoną pracę.
Gdy już wszyscy upiekli kiełbasy spaliliśmy naszą Marzannę w ognisku i impreza dobiegła końca.
Wyruszyliśmy w końcu w drogę powrotną. Z Sośnicowic skręciliśmy na trasę techniczną wzdłuż A4 gdzie po kilku kilometrach wyjechaliśmy na Bojkowie. Zaś w Przyszowicach nasz Marek wjechał w dziurę i musiał niestety wymienić dętkę co zajęło mu tylko 6 minut.
Przy zamku na Chudowie zostawiliśmy dwóch kolegów a nasza piątka pojechała przez Paniowy – Mokre do Łazisk Górnych i Średnich przejeżdżając około 90 km.

Zebranie Klubowe – 22.03.2019

W piątek na zebraniu stawiło się 10 – ciu członków klubu. Głównym tematem było omówienie Gyburstagu Mikoło.

Adi przedstawił wszystkim co już mamy przygotowane na naszą imprezę oraz rozdzielił zadania. Następnie umawialiśmy się na imprezy rowerowe w marcu – Topienie Marzanny w Tworogu Małym i tydzień później na Gichcie w Żorach.

Po omówieniu wszystkich spraw zakończyliśmy zebranie.