Luty

LĘDZINY GÓRA KLIMONT 302m – 28.02.2019

W tłusty czwartek nadarzyła się kolejna okazja na rowerową wycieczkę.  Trzech naszych kolegów wybrało się do Lędzin na Górę Klimont.

Z Łazisk Górnych cała trójka pojechała przez Wyry – Wilkowyje – Tychy Paprocany – Urbanowice do Bierunia gdzie zrobili sobie krótką przerwę, by zjeść pączka w towarzystwie bieruńskiego Utopca. Potem udali się przez Kopciowice do Chełmu Śląskiego na Smutną Górę, gdzie wznosi się Oko Opatrzności.

Następnie udali się na Górkę Klemensową, która wznosi się na wysokość 302 m n.p.m. wraz z charakterystycznym XVIII-wiecznym barokowym kościółkiem p.w. św. Klemensa  i stanowi także punkt orientacyjny dla mieszkańców sąsiednich miejscowości.

Trasa powrotna prowadziła pod wiatr przez  Tychy Jaroszowice – Urbanowice – Cielmice – Paprocany – Żwaków – Wilkowyje – Wyry przejechawszy 78 km wrócili do  Łazisk Górnych.

ROWEROWO- ŻORY „TWINPIGS” 27-02-2019

W środę kolega Andrzej, niczym Lucky Luk jeździec z westernu, postanowił odwiedzić miasteczko żywcem wyjęte z dzikiego zachodu, które nosi nazwę TWINPIGS.

ROWEROWE URODZINY STEFANA –  CHUDÓW ZAMEK 23-02-2019

W sobotni nieco mroźny poranek wybraliśmy się na wycieczkę do Chudowa z okazji urodzin naszego najstarszego członka Stefana.

Zapraszając nas na urodziny zaproponował, żeby rowerowo uczcić urodziny, a po rajzie pojechać do niego na poczęstunek i ognisko. Jak zaplanował tak żeśmy zrobili. Ci którzy mieli czas i ochotę stawili się pod Kia Motors na Ameryce i ruszyliśmy w drogę.

Przez Mokre i Paniowy na zamek do Chudowa, a w drodze powrotnej przez Bujaków do Sanktuarium po pieczątkę potem przez las na Bradzie do Łazisk Górnych gdzie mieliśmy się wszyscy spotkać na urodzinach.

Po ogrzaniu się gorącą herbatką, Sebastian rozpalił ognisko. Gospodarz przygotował wuszt i chleb na ognisko. Przybyli jeszcze dwaj koledzy i zaczęliśmy piec kiełbaski na ogniu. Po zjedzeniu kiełbasek weszliśmy do domu, bo już robiło się nieco chłodno. Tam czekała kawa i słodki poczęstunek.

Bardzo miło słuchało się wspomnień z czasów PRL -u, różnych śmiesznych przygód jakie się naszemu solenizantowi przytrafiły. Można byłoby słuchać tak bez końca, ale przyszła pora, aby wrócić do domu.

Podziękowaliśmy za fajną rajzę i gościnę i wróciliśmy do domów.

ZEBRANIE SPRAWOZDAWCZE I ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU NA NAJAKTYWNIEJSZEGO TURYSTĘ – KOLARZA NASZEGO KLUBU ZA 2018 – 22.02.2019

Na zebraniu sprawozdawczym za 2019 rok stawiło się 11 członków klubu. Zanim skończyły się przygotowania przygotowaliśmy słodki poczęstunek, aby umilić dzisiejszą prezentację.

Spotkaniu przewodniczył prezes Sebastian , a kol. Elżbieta przedstawiła sprawozdanie z działalności klubu za 2018 rok. W tle na ekranie towarzyszyła nam prezentacja przygotowana przez kol. Elżbietę. Wg. tego omawialiśmy kolejne punkty zebrania. Najważniejszym było wyłonienie trzech Najaktywniejszych Turystów – Kolarzy z naszego klubu.

5 miejsce Dariusz Parzniewski 352 pkt, który przejechał 1041 km
4 miejsce Sebastian Uranek 515 pkt który przejechał 1308 km
Nagrody rzeczowe otrzymał za
3 miejsce Andrzej Rygulski 908 pkt który przejechał 2409 km
2 miejsce Andrzej Adi Eichner 923 pkt, który przejechał 3380 km
1 miejsce Józef Leboch 2622 p 923 pkt, który przejechał 8 408 km
Serdecznie gratulujemy.

Przedstawiono krótki film z wycieczek, które odbyły się z naszym udziałem w 2018 roku.
Omawialiśmy plan wycieczek na marzec.
Przy okazji spotkania wręczyliśmy prezent naszemu najstarszemu członkowi Stefanowi z okazji URODZIN.
Potem zajęliśmy się omawianiem 59 zlotu przodowników turystyki kolarskiej w NYSIE i tworzeniem listy chętnych na zlot. NAJPÓŹNIEJ DO 5.03.2019 PROSZĘ DOSTARCZYĆ DO PTTK KSERO LEGITYMACJI PTTK JAK I KTKOL (kto posiada) ORAZ WYPEŁNIONE KARTY ZGŁOSZENIOWE.
Kolejne zebranie odbędzie się 22.03.2019 serdecznie zapraszamy

RADOSTAWICE – KOBIÓR – GOSTYŃ – 19.02.2019

Wtorek zapowiadał się słonecznie, więc dwóch Andrzejów wybrało się w kierunku Radostowic – Kobióra i Gostyni na niewielką pętelkę.

SPOTKANIE DZIAŁACZY REG.RADY TUR.KOL.PTTK DĄBROWA GÓRNICZA – 16.02.2019

16 lutego 2019 roku w siedzibie Muzeum Miejskiego „Sztygarka” w Dąbrowie Górniczej odbyło się spotkanie Regionalnej Rady Turystyki Kolarskiej PTTK województwa śląskiego. Gospodarzem był Zarząd Oddziału wraz z Oddziałowa Komisją Turystyki Kolarskiej przy Oddziale Miejskim PTTK w Dąbrowie Górniczej.

W spotkaniu wzięło udział ponad 70 osób związanych z turystyką kolarską w naszym regionie w tym trzech członków naszego klubu. Uczestnicy sesji zwiedzili wystawy Muzeum Miejskiego oraz Kopalnię Ćwiczebną „Sztygarka”. Odbył się również wykład z krótkiej historii miasta Dąbrowy Górniczej i samego Muzeum, który wygłosił Z-ca Dyrektora Muzeum pan Andrzej Wójcik.

KLUBOWE ROZBIERANIE ŚWIĄTECZNEJ CHOINKI 2.02.2019

W sobotnie przedpołudnie przy słonecznej i wietrznej pogodzie, ośmiu śmiałków wybrało się, aby rozebrać świąteczną choinkę w lesie na Gostyni. O godz. 10.30 spotkaliśmy się na granicy Wyrów i Łazisk Górnych, a potem pojechaliśmy w kierunku jez. Wicie we Wyrach na miejsce drugiego spotkania, jednak już nikt do nas nie dołączył.

Po zrobieniu foty udaliśmy się do lasu. Niestety plusowa temperatura od 2 dni działała na naszą niekorzyść, bo śnieg rozmiękł i odkrywał warstwę lodu. Ciężko było jechać na rowerze w tej brei bo co chwila koła objeżdżały, miejscami nawet trzeba było prowadzić rower.

Po ciężkiej przeprawie w promieniach słonecznych dojechaliśmy do miejsca gdzie stała ustrojona przez nas choinka. Przeskoczyliśmy na drugą stronę i pościągaliśmy ozdoby z drzewka. Jeszcze tylko kilka fotek i trzeba było wyjechać z lasu.

W końcu wszyscy bez szwanku wyjechali na upragnioną drogę asfaltową. Jadąc przez Gostyń skręciliśmy na Łaziska Średnie  na Ynzlę, gdzie zrobiliśmy ognisko i upiekliśmy kiełbaski. Po mile spędzonym czasie, wszyscy  rozjechali się do domów.